Nasza oferta
W ramach czesnego oferujemy całodzienną opiekę, wyżywienie oraz zajęcia dodatkowe:
- całodzienna opieka w godzinach od 6:30 do 15:00
- język angielski,
- rytmika,
- nauka tańca,
- religia,
- zajęcia z elementami Kinezjologii Edukacyjnej,
- terapia pedagogiczna,
- biblioterapia,
- zajęcia z pedagogiki cyrku,
- tańce integracyjne,
- przedstawienia teatru lalek i humoru "Igraszka" z Wałbrzycha,
- muzykoterapia - audycje muzyczne w wykonaniu Filharmonii Sudeckiej,
- organizacja urodzin każdego dziecka,
- smaczne posiłki: śniadanie, obiad i podwieczorek, przygotowywane we własnej kuchni zaprojektowanej i wyposażonej według wymagań sanepidu i systemu HACCP.
Wiek przedszkolny jest jednym z najważniejszych okresów w życiu każdego człowieka. Jest to czas intensywnego rozwoju i otwarcia się dziecka na otaczającą rzeczywistość. To najlepszy czas na naukę, rozwijanie zainteresowań.
Zajecia z rytmiki:
Na rytmice wprowadzane będą ćwiczenia, których celem jest rozwijanie twórczej inwencji dziecka. Należą do nich zarówno improwizacje ruchowe, śpiewane jak i grane. Ćwiczenia te wiążą zadania ogólnowychowawcze z zadaniami muzyki. Kształcąc samodzielność wypowiedzi, twórczą postawę i aktywność, pozwalają na pozbycie się zahamowań i nieśmiałości.
Rytmika w pedagogice muzycznej jest najpełniejszą metodą wychowania poprzez sztukę. Kształci ona umiejętności muzyczne dzieci i podstawową ich wiedzę o muzyce poprzez trzy sposoby przeżycia muzyki: ruch, śpiew i tworzenie. Metoda ta - wykorzystująca naturalną potrzebę ruchu i aktywności dziecka – wychowuje człowieka nie tylko wrażliwego na sztukę, ale samodzielnego, inteligentnego, aktywnego, sprawnego fizycznie, przyszłego odbiorcę muzyki, a często jej wykonawcę i twórcę.
Nauka tańca
Zajęcia taneczno - ruchowe zaspokajają potrzebę aktywności fizycznej dziecka oraz rozwijają:
-
poczucie rytmu
-
koncentrację uwagi
-
spostrzegawczość
-
myślenie
-
współdziałanie w grupie
-
pokonywanie nieśmiałości
-
poczucie własnej wartości
-
dyscyplinę wewnętrzną
Pedagogika cyrku
Polega na prowadzeniu warsztatów, uczeniu dzieci różnych zabaw i umiejętności cyrkowych. Żonglowanie jest jedną z metod poprawy koncentracji i koordynacji ruchu, a co za tym idzie przygotowania do dojrzałości szkolnej oraz poprawy wyników w nauce. Poza tym nabywanie umiejętności sprawnościowych podnosi poziom samozadowolenia, samorealizacji i pewności siebie wśród dzieci.
Pedagogika cyrku jest jedną z rodzajów pedagogiki zabawy, czyli uczenia i rozwijania umiejętności wśród dzieci i młodzieży poprzez zabawę.
Kinezjologia Edukacyjna - ćwiczenia Gimnastyki Mózgu:
- poprawia ekspresję słowną i twórcze myślenie,
- usprawnia percepcję wzrokową i słuchową,
- poprawia koncentrację, koordynację wzrokowo- ruchową i słuchowo-ruchową,
- ułatwia zapamiętywanie,
- wzmacnia koordynację i pracę obu półkul mózgowych,
- usprawnia pamięć długoterminową i krótkoterminową,
- umożliwia rozwój abstrakcyjnego myślenia, poprawia koordynację lewej i prawej strony ciała,
- pogłębia oddech,
- wspomaga pozytywne nastawienie,
- równoważy emocjonalnie, relaksują,
- poprawia umiejętności komunikacyjne.
Tańce integracyjne
Łączą i jednoczą tych, którzy go wykonują. To proste układy, których wszyscy mogą się szybko nauczyć. Grupa w tańcu ożywia się i integruje. W tańcu następuje uaktywnienie, rozładowanie nadmiaru energii i agresji, to dobry trening w zakresie wyrażania emocji.
Biblioterapia
Znaczenie tej metody w pedagogice jest ogromne. Do najważniejszych należy:
- kształtowanie właściwych postaw,
- akceptacja swojej osoby,
- eliminowanie lęków poprzez ich nazwanie, zrozumienie,
- eliminowanie zachowań agresywnych,
- oddziaływanie na postawy społeczne.
Ponadto biblioterapia rozwija osobowość twórczą poprzez prezentowanie literackich wzorców osobowych godnych naśladowania. Wzbogaca wiedzę, język, zdolność rozumienia pojęć moralnych i rozwój uczuć.